U bent hier: Home › FAQ's / Handleidingen › Veel gestelde vragen over de website (FAQ's)

Veel gestelde vragen over de website (FAQ's)

Om een aantal zaken te kunnen regelen, dien je ingelogd te zijn. Dat wordt aangegeven door een cursieve opmaak van de vraag en het antwoord.

1. Hoe log ik in op onze website?
2. Waarom lukt het inloggen niet?
3. Ik wil mijn wachtwoord en/of mijn loginnaam wijzigen. Hoe doe ik dat?
4. Ik ben mijn loginnaam kwijt. Hoe vraag ik die aan?
5. Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe vraag ik dit aan?
6. Hoe kan ik mijn inloggegevens bewaren, zodat ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen?
7. Hoe kan ik persoonlijke gegevens wijzigen?
8. In de ledenlijst staan gegevens die ik zelf liever niet aan anderen wil laten zien. Hoe voorkom ik dat?
9. Hoe kan ik tijdens de competitie uitslagen van individuele wedstrijden zien?
10. Kan ik in de ledenadministratie alle gegevens van leden inzien?
11. Hoe kan ik zien of het druk is op de banen?
12. Waarom staan er reclamebanners op onze site?

13. Ik kan niet alle submenu’s zien. Ook zie ik niet de inhoud van nieuwsberichten. Hoe kan dat?
14. Mijn vraag staat hier niet bij. Aan wie kan ik deze stellen?
 

1. Hoe log ik in op onze website?
Om in te loggen, heb je een loginnaam en een wachtwoord nodig voor onze eigen site.
Klik hier voor verdere uitleg.

2. Waarom lukt het inloggen niet?
Het invoeren van de loginnaam levert over het algemeen geen problemen op. Met het wachtwoord wil het nogal eens fout gaan. Dat gebeurt hoofdzakelijk als je een nieuw wachtwoord aanvraagt. Via mail ontvang je dan een combinatie van cijfers en (hoofd)letters. Het letterlijk overnemen van deze combinatie, rekening houdend met hoofd- en kleine letters is vaak niet eenvoudig. Daarom wordt geadviseerd om de combinatie via kopiëren en plakken in te voeren. Bij het kopiëren gaat het dan meestal fout. Als je de combinatie markeert door met de ingedrukte linker muisknop over de combinatie te slepen, wordt vaak (zonder dat je het in de gaten hebt) de spatie vóór of achter de combinatie ook gekopieerd. Dat levert dan een ongeldig wachtwoord op. Zorgvuldig markeren is dan de enig goede oplossing.

3. Ik wil mijn wachtwoord en/of mijn loginnaam wijzigen. Hoe doe ik dat?
Je loginnaam kun je, na inloggen op onze site, wijzigen onder de menuknop MIJNTCU en daarna “Wijzig lidgegevens”.
Je wachtwoord kun je wijzigen via het inlogvenster op de site.

4. Ik ben mijn loginnaam kwijt. Hoe vraag ik die aan?
Standaard is je loginnaam gelijk aan je KNLTB-bondsnummer. Heb je de loginnaam ooit zelf gewijzigd en ben je die vergeten, vraag hem dan aan via het contactformulier. Hij wordt via mail toegestuurd.

5. Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe vraag ik dit aan?
Je wachtwoord is versleuteld opgeslagen op de server van onze provider. Dat is door niemand te achterhalen. Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op onze site via de knop INLOGGEN, linksboven in de pagina. Je hebt dan wel je loginnaam nodig.
Het wachtwoord wordt via mail toegestuurd. Dat is een combinatie van cijfers en (hoofd)letters die moeilijk te onthouden is. Het is eenvoudiger om dit wachtwoord meteen te wijzigen in een voor jou gemakkelijk te onthouden wachtwoord.

6. Hoe kan ik mijn inloggegevens bewaren, zodat ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen?
Dat is een instelling die je in je eigen webbrowser moet instellen.

7. Hoe kan ik persoonlijke gegevens wijzigen?
Log eerst in en ga dan naar de menuknop MIJNTCU. Zonder tussenkomst van de ledenadministrateur worden de wijzigingen in de ledenadministratie verwerkt en naar de KNLTB gestuurd.

8. In de ledenlijst staan gegevens die ik zelf liever niet aan anderen wil laten zien. Hoe voorkom ik dat?
Standaard staat een groot aantal gegevens lidgegevens in de ledenlijst van het afhangbord. Deze gegevens zijn zichtbaar als je bent ingelogd op de site van het afhangbord.
Dezelfde gegevens staan nu ook in de ledenlijst op onze eigen site onder de menuknop VERENIGING.
Het is mogelijk, net als voor de lijst op de site van het afhangbord, bepaalde gegevens voor anderen te blokkeren. Dit kun je doen onder de menuknop MIJNTCU >> Wijzig lidgegevens en dan het vinkje achter "Adres- en contactgegevens op website" weg te halen.
Vanaf dat moment zijn alleen nog je achternaam, voornaam, geslacht, geboortedatum , speelsterkte enkel, speelsterkte dubbel en KNLTB-bondsnummer zichtbaar.

9. Hoe kan ik tijdens de competitie uitslagen van individuele wedstrijden zien?
Tijdens de competitie kun je op onze site de programma’s en uitslagen van de verschillende teams bekijken. Deze informatie wordt door de KNLTB aangeboden. Helaas is het nu nog niet mogelijk om individuele uitslagen van de deelnemers te zien. De KNLTB heeft toegezegd dat dit op termijn zal worden gerealiseerd.

10. Kan ik in de ledenadministratie alle gegevens van leden inzien?
Dat is uitsluitend mogelijk voor leden die hiertoe worden geautoriseerd door de webmaster. Na inloggen op onze site komt voor de betreffende leden een extra knop BEHEER beschikbaar.

11. Hoe kan ik zien of het druk is op de banen?
Deze informatie wordt via het afhangbord getoond. Klik hier om de baanbezetting te bekijken.

12. Waarom staan er reclamebanners op onze site?
Het afhangbord en de bijbehorende computer hebben wij in bruikleen van de KNLTB. Hiervoor betalen wij een jaarlijkse vergoeding. Om deze vergoeding voor verenigingen laag te houden, zijn wij contractueel verplicht om deze banners op onze website te plaatsen.

13. Ik kan niet alle submenu’s zien. Ook zie ik niet de inhoud van nieuwsberichten. Hoe kan dat?
Als je de browser Safari gebruikt voor de website van TCU dan zijn bepaalde (sub)menu's niet te bereiken. Je ziet wel dat ze er moeten zijn (wordt aangegeven door pijltjes), maar ze worden niet geopend.
Ook zijn er problemen bij het lezen van nieuwsberichten. De link "Lees meer" werkt dan niet.
Dit wordt veroorzaakt door de webbrowser Safari. Zowel op een PC als een Mac.
Voor een Windows PC wordt Safari door Apple niet meer ondersteund. Niet meer gebruiken dus!
Voor een Mac komt het probleem niet meer voor als je de Safari browser upgrade naar versie 8.
Werk je met een andere browser zoals Explorer, Opera, Chrome of Firefox, dan heb je hier geen last van. 

14. Mijn vraag staat hier niet bij. Aan wie kan ik deze stellen?
Stuur een mail naar .


   


Ogenblik a.u.b. ...