U bent hier: Home › FAQ's / Handleidingen › Veel gestelde vragen over de bardienst (FAQ's)

Veel gestelde vragen over de bardienst (FAQ's)

 

1. Hoeveel bardiensten moet ik draaien?
2. Kan ik mijn bardienst afkopen?
3. Wanneer en waar moet ik de sleutel ophalen?
4. Het lijkt geen tennisweer, moet ik wel komen?
5. Ik ben verhinderd, wat moet ik nu doen?
6. Mag ik mijn bardienst met iemand ruilen?
7. Wat gebeurt er als ik mijn bardienst vergeten ben?
8. De volgende bardienst komt niet opdagen. Wat moet ik doen?
9. Hoe werkt de bardienst planner?
10. Ik kan niet inloggen. Hoe kom ik aan mijn inlogcode en wachtwoord?
11. Het barrooster zit (bijna) vol. Hoe kan ik alsnog mijn bardienst inplannen?
12. Ik heb de verkeerde dag aangeklikt, hoe kan ik de bardienst weer verwijderen?
13. Ik wil me graag aanmelden als (betaalde) barvrijwilliger, hoe doe ik dat?
14. Wanneer heb ik vrijstelling van bardienst?
15. Ik heb nog nooit eerder bardienst gedraaid. Hoe werkt het allemaal?
16. Mijn pasje is geblokkeerd in het afhangsysteem. Wat moet ik doen?

1. Hoeveel bardiensten moet ik draaien?
Per "bardienstseizoen" heb je zes punten nodig om aan je barverplichting te voldoen.
Het "bardienstseizoen" loopt van 1 april t/m 31 maart van het daarop volgend jaar.
Een “normale” bardienst levert twee punten op, een tussendienst een punt. Afhankelijk van het soort dienst dat je draait moet je dus drie tot zes bardiensten per jaar draaien (zes punten).
Het aantal punten dat je moet halen, wordt bepaald door de maand waarin je lid van TCU wordt:º- 
-  van 1 april t/m 31 juli: drie bardiensten (zes punten)
-  van 1 augustus t/m 30 november: twee bardiensten (vier punten)
-  van 1 december t/m 31 maart: één bardienst (twee punten)

2. Kan ik mijn bardienst afkopen?
Afkopen door een bedrag aan de barcommissie te betalen kan niet meer. Het lukt de barcommissie niet om voor al die leden vervangende bardienst te vinden. In plaats daarvan is het de bedoeling zelf een vervanger te regelen die jouw bardienst overneemt; Dat kan door onderling met iemand anders te ruilen. Als je de wijziging doorgeeft aan dan zorgen wij ervoor dat de wijziging in het barrooster wordt doorgevoerd. Kun je niemand vinden voor vervanging, dan kun je eventueel een mail sturen naar . Achter dit mailadres zit een groep vrijwilligers die voor € 20,- per keer jouw bardienst willen overnemen. Kan en wil een van deze vrijwilligers jouw bardienst(en) overnemen, dan nemen zij contact met je op. Lukt het ook niet om via deze weg vervanging te regelen en wordt jouw bardienst niet ingevuld, dan betaal je een financiële vergoeding van € 40,- per niet gedraaide bardienst aan de club. Het blijft dus altijd je eigen verantwoordelijkheid om vervanging te regelen, ook als er niemand vanuit de groep vrijwilligers reageert.

3. Wanneer en waar moet ik de sleutel ophalen?
De sleutel kan worden opgehaald bij Tankstation Ugchelen. Hou wel rekening met de openingstijden van het Tankstation. Zie hiervoor: http://www.tankstationugchelen.nl/index.php/openingstijden.
     Het adres is: Tankstation Ugchelen
     Ugchelseweg 201
     7339 CH Ugchelen

4. Het lijkt geen tennisweer, moet ik wel komen?
Als je twijfelt kun je een aantal dingen doen:
• je voorganger bellen die bardienst heeft om te vragen of er gespeeld kan worden;
• op de site kijken bij de nieuwsberichten. Je ziet daar een melding als de banen onbespeelbaar zijn;
• op de club komen kijken. Als banen onbespeelbaar zijn, hangt er een bord bij de ingang van het park en hangt het handyman team de netten omlaag.

5. Ik ben verhinderd, wat moet ik nu doen?
Als je verhinderd bent is het de bedoeling zelf een vervanger te regelen die jouw bardienst overneemt; Dat kan door onderling met iemand anders te ruilen. Als je de wijziging doorgeeft aan bar@tcugchelen.nl dan zorgen wij ervoor dat de wijziging in het barrooster wordt doorgevoerd. Kun je niemand vinden voor vervanging, dan kun je eventueel een mail sturen naar . Achter dit mailadres zit een groep vrijwilligers die voor € 20,- per keer jouw bardienst willen overnemen. Kan en wil een van deze vrijwilligers jouw bardienst(en) overnemen, dan nemen zij contact met je op. Lukt het ook niet om via deze weg vervanging te regelen en wordt jouw bardienst niet ingevuld, dan betaal je een financiële vergoeding van € 40,- per niet gedraaide bardienst aan de club. Het blijft dus altijd je eigen verantwoordelijkheid om vervanging te regelen, ook als er niemand vanuit de groep vrijwilligers reageert.

6. Mag ik mijn bardienst met iemand ruilen?
Ruilen mag. Als je de wijziging doorgeeft aan bar@tcugchelen.nl dan zorgen wij ervoor dat de wijziging in het barrooster wordt doorgevoerd.

7. Wat gebeurt er als ik mijn bardienst vergeten ben?
Lukt het niet om op tijd vervanging te regelen en wordt jouw bardienst niet ingevuld, dan betaal je een financiële vergoeding van € 40,- per niet gedraaide bardienst aan de club. Het blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid om je bardienstverplichting na te komen.

8. De volgende bardienst komt niet opdagen. Wat moet ik doen?
Probeer je opvolger te bellen. Wellicht is hij/zij het vergeten. Lukt dat niet, sluit dan het clubhuis af en geef de sleutels af bij Tankstation Ugchelen. Is het tankstation gesloten dan kun je de sleutels door de brievenbus van het woonhuis gooien.

9. Hoe werkt de bardienst planner?
Klik hier voor een uitgebreide uitleg.

10. Ik kan niet inloggen. Hoe kom ik aan mijn inlogcode en wachtwoord?
Klik hier
voor een uitgebreide uitleg.

11. Het barrooster zit (bijna) vol. Hoe kan ik alsnog mijn bardienst inplannen?
Stuur een mailtje naar bar@tcugchelen.nl dan maken wij in het najaar extra bardiensten voor je aan.

12. Ik heb de verkeerde dag aangeklikt, hoe kan ik de bardienst weer verwijderen?
Stuur een mailtje naar bar@tcugchelen.nl waarin staat welke bardienst je verwijdert wilt hebben.

13. Ik wil me graag aanmelden als (betaalde) barvrijwilliger, hoe doe ik dat?
Daar zijn we blij mee! Stuur een mailtje naar bar@tcugchelen.nl om je aan te melden. Wij nemen dan contact met je op om uit te leggen hoe een en ander werkt.

14. Wanneer heb ik vrijstelling van bardienst?
De volgende leden zijn vrijgesteld van bardienst:
• bestuursleden;
• commissieleden;
• blessureleden;
• studentenleden;
• sponsors;
• leden die op 1 januari 75 jaar of ouder zijn.

15. Ik heb nog nooit eerder bardienst gedraaid. Hoe werkt het allemaal?
Als je nooit eerder bardienst hebt gedraaid dan kunnen we je helpen om je wegwijs te maken achter de bar. Stuur in dat geval even een mail naar bar@tcugchelen.nl, dan zorgen wij dat er bij je eerste bardienst iemand aanwezig is.

16. Mijn pasje is geblokkeerd in het afhangsysteem. Wat moet ik doen?
Pasjes die niet zijn afgehaald tijdens de pasjesavond, worden allemaal achter de bar gelegd. Ook als je (nog) niet aan je contributie en/of bardienstverplichting hebt voldaan. Ze worden allemaal geblokkeerd voor gebruik op het afhangbord.
Het heeft dus ook geen zijn om deze pasjes te “lenen” als je je eigen pasje vergeten bent.
Als je voldoende punten voor de bardienst hebt verzameld en je de contributie hebt betaald, stuur dan een mail naar bar@tcugchelen.nl met het verzoek om je pasje te deblokkeren. Na controle door de barcommissie, wordt dit dan gedaan.

Heb je nog andere vragen? Aarzel dan niet en stuur een mailtje met je vraag naar bar@tcugchelen.nl
We helpen je graag verder!


Ogenblik a.u.b. ...