over de bardienst

1. Hoeveel bardiensten moet ik draaien?
Per "bardienstseizoen" heb je zes punten nodig om aan je barverplichting te voldoen. Het "bardienstseizoen" loopt van 1 januari t/m 31 december. Het aantal punten dat je moet halen, wordt bepaald door de maand waarin je lid van TCU wordt:

  • Van 1 januari t/m 30 april: drie bardiensten (zes punten)
  • Van 1 mei t/m 31 augustus: twee bardiensten
  • Van 1 september t/m 31 december: één bardienst (twee punten)

2. Kan ik mijn bardienst afkopen?
Afkopen door een bedrag aan de barcommissie te betalen kan niet. Het lukt de barcommissie niet om voor al die leden vervangende bardienst te vinden. In plaats daarvan is het de bedoeling zelf een vervanger te regelen die jouw bardienst overneemt. Dat kan door onderling met iemand anders te ruilen. Als je de wijziging doorgeeft aan [email protected] dan zorgen wij ervoor dat de wijziging in het barrooster wordt doorgevoerd. Kun je niemand vinden voor vervanging, dan kun je eventueel een mail sturen naar [email protected] Achter dit mailadres zit een groep vrijwilligers die voor € 20,- per keer jouw bardienst willen overnemen. Kan en wil een van deze vrijwilligers jouw bardienst(en) overnemen, dan nemen zij contact met je op. Lukt het ook niet om via deze weg vervanging te regelen en wordt jouw bardienst niet ingevuld, dan betaal je een financiële vergoeding van € 40,- per niet gedraaide bardienst aan de club. Het blijft dus altijd je eigen verantwoordelijkheid om vervanging te regelen, ook als er niemand vanuit de groep vrijwilligers reageert.

3. Wanneer en waar moet ik de sleutel ophalen?
De shop bij het AVIA-tankstation is kortgeleden gesloten.
Waar en hoe je nu de sleutel kunt ophalen lees je hier.
(Hiervoor dien je wel ingelogd te zijn!)

4. Het lijkt geen tennisweer, moet ik wel komen?
Als je twijfelt kun je een aantal dingen doen:
• je voorganger bellen die bardienst heeft om te vragen of er gespeeld kan worden;
• op de site kijken bij "afhangbord". Je ziet daar een melding als de banen onbespeelbaar zijn;
• op de club komen kijken. Als banen onbespeelbaar zijn hangt het handyman team een bord bij de ingang van het park en zijn de netten omlaag.

5. Ik ben verhinderd, wat moet ik nu doen?
Zie punt 2 hierboven.

6. Mag ik mijn bardienst met iemand ruilen?
Ruilen mag. Als je de wijziging doorgeeft aan [email protected] dan zorgen wij ervoor dat de wijziging in het barrooster wordt doorgevoerd.

7. Wat gebeurt er als ik mijn bardienst vergeten ben?
Lukt het niet om op tijd vervanging te regelen en wordt jouw bardienst niet ingevuld, dan betaal je een financiële vergoeding van € 40,- per niet gedraaide bardienst aan de club. Het blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid om je bardienstverplichting na te komen.

8. De volgende bardienst komt niet opdagen. Wat moet ik doen?
Probeer je opvolger te bellen. Wellicht is hij/zij het vergeten. Achter de bar ligt een ledenlijst. Nog eenvoudiger kun je het clublid opzoeken in de KNLTB.Club App en meteen bellen. Lukt dat niet, sluit dan het clubhuis af en geef de sleutels af bij Tankstation Ugchelen. Is het tankstation gesloten dan kun je de sleutels door de brievenbus van het woonhuis gooien.

9. Hoe werkt de bardienst planner?
Er zijn twee mogelijkheden om je bardienst zelf in te plannen:

  1. Via de website
  2. Via de KNLTB.Club App

Via de website
Ga naar www.tcugchelen.nl en log in via de knop Mijn TCU, rechtsboven op de pagina.

Onder de tab Diensten kun je de diensten via een Kalender of een Lijst bekijken.
Via de kalender:
Alle diensten die nog beschikbaar zijn, worden in groen weergegeven. De niet beschikbare diensten worden in rood weergegeven. Door op een groen vlak te klikken kun je deze dienst inplannen.
Via de lijst:
Aan de linkerzijde zie je de beschikbare diensten staan.
Je kunt de beschikbare diensten per maand, per dag, per tijdperiode bekijken. Je ziet meteen hoeveel diensten er beschikbaar zijn. Als je de gewenste dienst gevonden hebt, kun je deze meteen plannen door op de groene knop te klikken.
Aan de rechterzijde wordt de ingeplande dienst meteen zichtbaar.

Je kunt je eigen diensten ook altijd terugvinden in Mijn TCU onder de tab Mijn Agenda.

Via de KNLTB.Club App
Open de App op de smartphone en klik op Dienstenplanner.
Zoek met behulp van de kalender naar een bepaalde dag waarop je bardienst wil draaien, plan je bardienst in en bevestig de planning.
Je bardienst vind je terug op de datum die je hebt gekozen.

Opmerking:

  • Het plannen van een bardienst gaat via de website iets eenvoudiger omdat je daar via een kalender of een lijst het overzicht krijgt van de beschikbare bardiensten.
  • Eén week en één dag voordat je bardienst hebt, krijg je een herinnering via de mail en de App

10. Ik kan niet inloggen. Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?
Ga naar www.tcugchelen.nl en klik rechtsboven op Mijn TCU.
Je komt dan op de inlogpagina waar je je bondsnummer moet invullen. Klik daarna op Wachtwoord vergeten.
Je komt nu op een nieuwe pagina waar je opnieuw je bondsnummer moet invullen. Klik daarna op Reset wachtwoord.
Je nieuwe wachtwoord wordt via e-mail naar je toe gestuurd. Als je deze mail niet ontvangt, kijk dan even in de SpamBox. Zit hij daar ook niet in, dan is het e-mailadres in onze ledenadministratie niet correct. Stuur dan een e-mail naar [email protected].

11. Het barrooster zit (bijna) vol. Hoe kan ik alsnog mijn bardienst inplannen?
Stuur een mailtje naar [email protected]len.nl dan maken wij in het najaar extra bardiensten voor je aan.

12. Ik heb de verkeerde dag aangeklikt, hoe kan ik de bardienst weer verwijderen?
Stuur een mailtje naar [email protected] waarin staat welke bardienst je verwijdert wilt hebben.

13. Ik wil me graag aanmelden als (betaalde) barvrijwilliger, hoe doe ik dat?
Daar zijn we blij mee! Stuur een mailtje naar [email protected] om je aan te melden. Wij nemen dan contact met je op om uit te leggen hoe een en ander werkt.

14. Wanneer heb ik vrijstelling van bardienst?
De volgende leden zijn vrijgesteld van bardienst:
• junioren;
• bestuursleden;
• commissieleden;
• blessureleden;
• sponsors;
• leden die op 1 januari 75 jaar of ouder zijn.
Uiteraard mogen bovenstaande leden wel bardienst draaien.

15. Ik heb nog nooit eerder bardienst gedraaid. Hoe werkt het allemaal?
Als je nooit eerder bardienst hebt gedraaid dan kunnen we je helpen om je wegwijs te maken achter de bar. Stuur in dat geval even een mail naar [email protected], dan zorgen wij dat er bij je eerste bardienst iemand aanwezig is. Heb je nog andere vragen. Aarzel dan niet en stuur een mailtje met je vraag naar [email protected]
We helpen je graag verder!